כמה קלוריות יש בחזה עוף? כל הערכים לפני ואחרי בישול!

רוצים לדעת כמה קלוריות יש בחזה עוף? כנסו וגלו את הערכים התזונתיים שלו, ויש אפילו מתכון לחזה עוף בתנור דל קלוריות מהיר ופשוט.
כמה קלוריות יש בחזה עוף חתוך מוכן
תוכן עניינים

    איי פעם חשבתם למה מפתחי גוף אוכלים כל כך הרבה חזה עוף? חזה עוף זה אחד המאכלים הכי נפוצים אצל מפתחי גוף וספורטאים, ויש לכך המון סיבות. במאמר הזה, תגלו כמה קלוריות יש בחזה עוף, את הערכים התזונתיים שלו ולמה הוא כל כך פופולרי אצל ספורטאים.

    חזה עוף זה מאכל מאוד ורסטילי. יש המון מתכונים מעולים לחזה עוף, והוא משתלב כמעט עם כל סוג של פחמימה. אתם יכולים לאכול חזה עוף עם אורז, שעועית, עדשים, פסטה, ועוד אינסוף אפשרויות.

    כמה קלוריות יש בחזה עוף מוגש עם קטשופ

    כמה קלוריות יש בחזה עוף לא מבושל

    ערכים תזונתיים ל100 גרם לפני בישול לפי USDA משרד החקלאות האמריקאי. (מקור)

    • קלוריות: 120
    • חלבונים: 22.5 גרם
    • פחמימות: 0 גרם
    • שומנים: 2.62 גרם

    כמה קלוריות יש בחזה עוף מבושל

    ערכים תזונתיים ממוצעים ל- 100 גרם חזה עוף מבושל לפי USDA משרד החקלאות האמריקאי. (מקור)

    • קלוריות: 165
    • חלבונים: 31 גרם
    • פחמימות: 0 גרם
    • שומנים: 3.57 גרם

    חשוב לציין שכמות הקלוריות והשומן שיש בחזה עוף מבושל תלויה גם בתהליך הבישול שהוא עובר. אם תטגנו את החזה עוף בשמן עם פירורי לחם, כמות הקלוריות והשומן יכול לגדול פי 2-3. כמובן שגם תהליך הטיגון כשלעצמו הוא לא בריא.

    חזה עוף עם לימון

    היתרונות של חזה עוף

    עשיר בחלבונים

    הסיבה העיקרית חזה עוף שהוא אחד המקורות העיקריים בתזונה אצל ספורטאים זה שהוא עשיר בחלבונים. ב- 100 גרם חזה עוף מבושל יש 31 גרם חלבון. חלבון זה רכיב תזונתי חשוב ביותר לספורטאים ומפתחי גוף, כי אחד התפקידים שלו זה לבנות רקמות שריר. אם ספורטאים לא יאכלו מספיק חלבונים, הגוף לא יתקן את השרירים, והם לא יתקדמו.

    אתם יכולים לבדוק כמה חלבון אתם צריכים לאכול, כדי לפתח גוף בעזרת המחשבון חלבון שיש אצלנו באתר.

    דל בשומן ובקלוריות

    העובדה שבחזה עוף אין הרבה קלוריות ל-100 גרם, זה אחד היתרונות הגדולים ביותר שלו. אנשים שרוצים להתחטב ולרדת במשקל, חייבים להיות בגרעון קלורי. זה אומר שהם צריכים לאכול פחות קלוריות ממה שהם שורפים, כדי לרדת במשקל. כדי להקל על התהליך חיטוב, חייב לאכול מאכלים משביעים, אך דלי קלוריות כמו חזה עוף. ב-100 גרם חזה עוף מבושל יש 165 קלוריות, שזה בכלל לא הרבה.

    עשיר ברכיבים תזונתיים חשובים

    יתרון נוסף של חזה עוף זה שהוא עשיר בויטמינים ומינרלים שחשובים לשמירה על הבריאות. הוא מקור טוב לויטמין B6 ויטמין B12, ניאצין, זרחן וסלניום.

    ויטמין B6 תומך בחילוף החומרים, תפקוד המוח ובקרה על מצבי רוח. ויטמין B12 תומך בייצור תאי דם אדומים, DNA ותפקוד של המערכת עצבים. ניאצין עוזר למערכת העיכול בעיכול העור והמערכת העצבים.
    זרחן חשוב לעצמות ושיניים חזקות, בתפקוד הכליות. סלניום זה נוגד חמצון חשוב, שמסייע בהגנה על התאים ועוזר בתפקוד של מערכת החיסון.

    מה אוכלים בחיטוב חזה עוף

    מתכון של חזה עוף דל בקלוריות בתנור

    הנה מתכון פשוט ומהיר לחזה עוף בתנור שמתאים לחיטוב וירידה במשקל. המתכון הזה לא רק דל בקלוריות, אלא הוא טעים במיוחד.

    מצרכים:

    • 2 חתיכות שלמות של חזה עוף ללא עצמות וללא עור
    • 1 כפית פפריקה
    • 1/2 כפית אבקת שום
    • 1/2 כפית אבקת בצל
    • מלח ופלפל לפי הטעם
    • ספריי שמן זית

    הוראות הכנה

    תחילה מחממים את התנור ל190 מעלות. מערבבים בקערה את הפפריקה, אבקת השום, אבקת הבצל, המלח והפלפל. לוקחים תבנית, מניחים בה נייר אפייה או נייר כסף ומרססים עליה עם ספריי שמן זית. לאחר מכן מניחים את החזה עוף בתבנית ומפזרים את תערובת התבלינים באופן שווה על שני הצדדים של חזה העוף.
    אופים במשך 20-25 דקות ונותנים לעוף לנוח כמה דקות לפני החיתוך וההגשה.

    זה מתכון מאוד פשוט לחזה עוף דל בקלוריות, רק חשוב שתשגיחו עליו בזמן שהוא בתנור, כדי שלא יתייבש.

    שורה תחתונה

    לסיכום, חזה עוף זה מאכל מצוין במיוחד עבור מפתחי גוף, ספורטאים ואנשים שרוצים לרדת במשקל. הוא מאכל שעשיר בחלבון רזה ודל קלוריות. בנוסף לכך הוא עשיר בויטמינים ומינרלים חשובים כמו ויטמין B6, ויטמין B12, ניאצין, זרחן וסלניום.

    שילובו בתזונה יעזור ויקל עליכם להגיע לכמות החלבון היומית שאתם צריכים. רק תקפידו להיצמד לתהליכי בישול בריאים כמו צלייה, אפייה וכדומה. אם תהפכו את החזה עוף לשניצל, אתם יכולים להכפיל ולשלש את כמות הקלוריות שלו.

    לשיתוף הכתבה:

    כתבות נוספות

    המידע בדף ובאתר זה נועד לספק אינפורמציה כללית בלבד. התכנים באתר אינם מהווים חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה בתחום מסוים או קבלת חוות דעת רפואית.

    תפסיקו כבר להישאר מאחורי כולם!

    כל המנויים שלנו כבר נהנים מתוכניות אימון פרימיום שמתוכננות ברמה הגבוהה ביותר, טיפים באימונים ובתזונה, שגורמים להם להגיע לגוף שאתם תמיד חלמתם עליו!

    דילוג לתוכן